در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 20 دی 1403
nus.ac.ir

«دستورالعمل بررسی صلاحیت متقاضیان تدریس در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای»

«دستورالعمل بررسی صلاحیت متقاضیان تدریس در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای»

با سلام و احترام

نظر به گستردگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در پهنه‌ی کشور، نیاز به استفاده از افراد متخصص، متعهد و به‌روز جهت تدریس در رشته‌های مختلف و متنوع، تعداد قابل توجه متقاضیان تدریس در این دانشگاه و با عنایت به لزوم بررسی صلاحیت تدریس و شناخت توانمندی‌های آنها، به پیوست نسخه‌ی بازنگری‌شده‌ی «دستورالعمل بررسی صلاحیت متقاضیان تدریس در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای» که با رویکرد مهارت محوری و تأکید بر آموزش، توسط معاونت آموزشی دانشگاه تدوین شده است، به انضمام سایر فرم‌های مورد نیاز ارسال می‌گردد. شایان ذکر است، نسخه‌ی حاضر، پس از اعمال اصلاحات منتج از بازخوردهای اجرای پایلوت نسخه‌ی بدوی این دستورالعمل که طی نامه‌ی 17163/300/25 مورخ 10/10/1397 ابلاغ شده بود، حاصل شده که در جلسه مورخ 11/04/1398 به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسیده است. ضمن ابراز امیدواری از اینکه با اجرای این دستورالعمل، دانشگاه بتواند از اساتید توانمندتر و هم‌سو با رسالت خویش بهره‌مند گردد و تشکر از همکاران گرامی که علی‌رغم ضیق وقت، نسبت به حسن اجرای دستورالعمل در نیم‌سال 972 همت گماشتند، از رؤسای محترم استان‌ها و دانشکده/ آموزشکده­ها انتظار دارد، ضمن توجه به موارد ذیل الذکر، مساعی خود را در جهت اجرای هرچه بهتر دستورالعمل به‌کار گیرند:

  1. مطالعه‌ی دقیق دستورالعمل و توجه جدی به مفاد آن، به‌ویژه ماده4، مورد انتظار مؤکد است. مد نظر قرار دادن اصطلاحاتی از قبیل دروس با اولویت اول، دروس با اولویت دوم و محدودیت‌هایی مانند حداکثر شش عنوان درسی توزیع شده در حداکثر سه گروه آموزشی و استثنائات مربوطه، از ملزومات جدی اجرای صحیح دستورالعمل است.
  2. از آنجا که اطلاعات مندرج در فرم شماره2 در سامانه آموزشی دانشگاه قرارمی­گیرد، لذا می‌طلبد که این مهم، با نهایت دقت و صحت، هم از طرف دانشکده/ آموزشکده و هم از طرف استان، انجام شود.
  3. حق‌التدریس نیمسال تحصیلی 981 و پس از آن، صرفاً به کسانی پرداخت می‌شود که دارای کد مدرسی هستند. بر این اساس مقرر گردیده است، طبق فرآیندی که در فلوچارت پیوست معرفی شده است، برای کلیه‌ی اساتید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای؛ اعم از کسانی که لازم است صلاحیت تدریس آن‌ها بررسی شوند و یا کادر موظف آموزشی دانشگاه و کسان دیگری که از طی فرآیند بررسی صلاحیت تدریس معاف می­گردند، کلیه اقدامات مربوط به بندهای 5، 6 و 8 ماده 4 و تبصره­های مربوطه از دستورالعمل (پیوست) اجرا گردد.
  4. در کلان‌شهر تهران، نتیجه‌ی بررسی صلاحیت توسط کارگروه‌های دانشکده/ آموزشکده‌ها، ملاک عمل خواهد بود. در مورد سایر آموزشکده‌های استان تهران، مرکز مدرسان دانشگاه به عنوان کمیته‌ی استانی عمل می‌نماید. در خصوص استان اردبیل نیز، تا تعیین رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان، کمیته‌ی بررسی صلاحیت تدریس، در آموزشکده‌ی پسران اردبیل تشکیل و رئیس آموزشکده‌ی مذکور به عنوان رئیس کمیته‌ی استانی تعیین می‌گردد.

پیشاپیش از بذل توجه دقیق همکاران ارجمند، در اجرای بی کم­وکاست و کیفی دستورالعمل مذکور، صمیمانه قدرشناسی می‌گردد.