در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 20 دی 1403
nus.ac.ir

برگزاری وبینار تخصصی آموزش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

وبینار معاملات خرید جزئی ومتوسط دستگاههای اجرایی ومعاملات فروش وخدمات تامین کنندگان دربستر اسکای روم به مدت سه روز درتاریخهای 18 ،19 و22 آذرماه 99 ازساعت 13 الی 16 با حضور مدرس دوره سرکار خانم اکرم یدالهی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان؛ برگزاری وبینار تخصصی آموزش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ) استان لرستان با محوریت موضوع معاملات خرید جزئی ومتوسط دستگاههای اجرایی ومعاملات فروش وخدمات تامین کنندگان   دربستر اسکای روم به مدت سه روز درتاریخهای 18 ،19 و22 آذرماه 99 ازساعت 13 الی 16 با حضور مدرس دوره  سرکار خانم اکرم یدالهی برگزار گردید.

هدف :این سامانه که به عنوان یک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دولت ونماد اعتماد الکترونیکی برای داد و ستد درفضای مجازی راه اندازی شده است .که هدف این سامانه ایجاد شفافیت ،افزایش کارایی ،جلوگیری ازفساد اقتصادی وحمایت ازتولید داخلی وبرقراری عدالت اجتماعی می باشد.

مشمولان این سامانه : تا پیش از سال ۹۸ مشمولان سامانه، مشمولان بند "ب" قانون یک برگزاری مناقصات بودند، اما همواره قوای ۳ گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و مواردی از این قبیل را شامل می‌شد. در سال ۹۸ قانونی مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور دولت را موظف به استفاده از این قوانین کرد و همین موضوع تمامی شرکت‌های دولتی را شامل می‌شد. نهاد‌های عمومی غیر دولتی هم که از امکانات و وجوه عمومی بهره می‌برند هم در همین سال  شامل این قانون شدند و به سطح مشمولان افزوده شدند

مشمولان این سامانه باید متوجه باشند که برای سندیت بخشیدن به معاملات خود باید از طریق این سامانه اقدام کرده و در صورت تخطی از آن مشمول مجازات خواهند شد. در این سامانه که توسط بخش خصوصی توسعه پیدا کرده تمام اسناد با امضای الکترونیکی بررسی می‌شود و به سمتی حرکت می‌کند که هیچ تخلفی در آن رخ ندهد. این سامانه توان پوشش‌دهی تمام مراحل معاملات از درخواست تا پرداخت وجه را دارد.

این سامانه بستر الکترونیکی انجام ۱۶ نوع معامله طبق قوانین و مقررات مربوط فراهم و بیش از ۲۰ نوع گزارش مهم مدیریتی و نظارتی بر اساس مطالعات سامانه ایجاد شده است

درمجموع درپایان این دوره آموزش خرید جزئی ومتوسط

1-خریدار استعلام خطی خدمت /کالا

2-خریدار سفارش مستقیم خدمت /کالا  

3-خریدار -اعلان نیاز عمومی انتخاب تامین کننده  

4-خریدار اعلان نیاز عمومی انتخاب کالا 

5-معاملات فروش جزئی ومتوسط خدمات تامین کنندگان

و نکات کلیدی و به روزرسانی های جدید سامانه انجام گردید.